Як себе почуває банківський ринок
у новій реальності
Ми провели перше в Україні масштабне дослідження банківської галузі
в новій реальності, й ділимося з вами результатами опитування 24 компаній,
статистикою robota.ua, коментарями учасників ринку та визнаних експертів.
Кандидати відновили свою активність повністю, а банки на 80% від докризового рівня
Зберігається стійкий попит на менеджерів з продажу різноманітних банківських послуг, однак спостерігаємо зменшення долі вакансій для пошуку аналітиків, касирів, трейдерів та брокерів.
24 банківських бізнеси відповіли на 31 питання
З 7 по 10 липня 2020 року ми в robota.ua провели перше в Україні масштабне опитування банків у новій реальності.
На нашу анкету відповіли 24 компанії різного розміру — від маленьких трейдерів до національних банків. Різної спеціалізації — від інвестицій до класичного банкінгу. Відповіді надавали різні люди — від власників компаній до HR-ів.

Ми підготували для вас дешборд, в якому ви можете подивитися результати опитування під різними кутами — ситуацію як у маленьких бізнесів, так і у великих філіальних мереж. Або відповіді тільки власників. Будь-які комбінації фільтрів згори.
Який розмір компанії?
Роль відповідаючих на опитування
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
Відсоток банків,
які очікують
на завершення кризи
до кінця року, вищий
Кожна п'ята банківська установа очікує,
що криза буде і в 2021 році. 12,5% банків кризи
не відчули.
Треба розуміти, що вихід з карантину буде досить тривалим не тільки й не просто з економічного погляду, а й з психологічного. Ми очікуємо, що відгомін подій 2020-го року
частково будемо відчувати й у 2021-му.

На рівні Групи Райффайзен з метою убезпечити співробітників, клієнтів та партнерів прийнято рішення обмежити участь представників нашого банку у зовнішніх та
внутрішніх заходах, по можливості скасувати відрядження до кінця 2020 року, максимально перевести спілкування в онлайн-простір.

Із червня ми почали плавно виходити з карантину: відновили свою звичайну роботу відділення; сформували та реалізуємо план поступового виходу з карантину для всієї компанії. Цей план розбито на чотири стадії у залежності від динаміки поширення вірусу. Перша — ми повертаємо до 25% співробітників в офіси. На цій стадії ми зараз і знаходимося: на сьогодні 80% людей у центральному та операційному апаратах працюють віддалено. Потім, за певних умов, буде 35%. Але вже тепер ясно, що до цієї другої стадії до кінця серпня ми не перейдемо. У відділеннях банку трохи інший підхід,
позаяк ми бачимо зростання клієнтської активності.

Катерина Гвоздьова
менеджер з розвитку бренду роботодавця, Райффайзен Банк Аваль
Що це означає
Цікаві факти
Чверть банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників кризи не відчули.
100% невеликих банківських установ чекають на другу хвилю та розраховують, що криза завершиться
до кінця року.
14,3% банків 500+ вважають, що складні часи вже позаду. Кожен п'ятий такий банк очікує, що криза буде
і в 2021 році.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
У переважній більшості банків справи йдуть добре
У третини ситуація поліпшується;
ще в третини все було добре,
так і залишилося. Водночас у чверті банківських установ ситуація протилежна.
Приємно бачити, що у 37% компаній ситуація була і залишається стабільно сприятливою для бізнесу та у 33% компаній ситуація покращується вже зараз. А отже,
більше половини представників банківського сектору почуваються нормально. Це і є характерною рисою банківської сфери загалом — гнучкість та швидка адаптивність до змін.

Більш стійких та досвідчених представників ринку, очевидно, ця ситуація не торкнулась. На відміну від «молодих» та невеликих організацій, яким вдалося залишитись на плаву: для них це стало можливістю отримати чудовий досвід та
розуміння ринку в усіх його специфічних проявах.

Що це означає
Цікаві факти
У половині банків 500+ ситуація поліпшується.
Ситуація протилежна у 100% невеликих банків. Про погіршення ситуації повідомляє кожен п'ятий банк
до 500 співробітників у штаті.
начальник відділу забезпечення персоналом АТ «Ідея Банк»
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
У половині банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників змін не відбулося — все добре.
Третина банків відкривають нові вакансії,
але обережно
У чверті банківських установ ситуація
з вакансіями "докарантинна". 16,7% банків прибрали деякі вакансії, але більшість залишили.
За даними Національного банку України, коронакриза скоротила зайнятість у банківському секторі — у другому кварталі 2020 року банки звільнили близько 2300 працівників (найбільше — іноземні банки). 400 з 8000 відділень було зачинено протягом цього періоду.

Бізнес банків, а відтак і активний найм, залежить, зокрема, від показників ВВП. Масове відкриття вакансій у банківському секторі відбувається насамперед у періоди активного
розвитку — зокрема, напрямку кредитування та мереж відділень. Наприклад, в Україні «бум» відбувся у 2005-2008 роках — банки буквально не встигали наймати персонал
(навіть без досвіду).

Платоспроможні банки України за січень-червень 2020 року одержали 23,8 млрд грн чистого прибутку, що на 23% менше, ніж за аналогічний період 2019 року. Зокрема, у квітні-червні чистий прибуток склав 7,7 млрд грн, що вдвічі менше, ніж у попередньому кварталі (дані Нацбанку). У другому кварталі 2020 року відбулося скорочення кредитних портфелів банків до історичного мінімуму за обсягом активів. Отже, в банках знизилася потреба в персоналі, зокрема — залученні нових працівників, адже вони сфокусовані на оптимізації чисельності персоналу. Тому нові вакансії відкриваються обережно — здебільшого для точкового найму на заміну працівникам, які
звільняються.

Водночас можна прогнозувати відкриття нових вакансій для менеджерів із продажів у банках, націлених на захоплення позицій на ринку — адже саме вони є рушійною силою. Менеджерів забагато не буває, адже винагороду вони отримують за результат. Зокрема, важливий нині тренд — публічна мотивація, тобто прозорі системи з
відкритими результатами продажів та винагородою.

член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Що це означає
Цікаві факти
Відкривають нові вакансії, але обережно, чверть банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників.
У 100% невеликих банків вакансій значно поменшало.
Ситуація з вакансіями "докарантинна" у 40% банків до 500 співробітників на борту.
Василь Невмержицький
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Вакансій значно побільшало у 14,3% банків 500+.
У значній частині банків активніше шукають продажників, фронтлайн, експертів
Потребує більше управлінців, фінансистів
та аудиторів, спеціалістів з маркетингу
та просування третина банків.
У 16,7% попит на фахівців загалом зберігся.
Як і всі бізнеси у світі, ми сьогодні більшою мірою працюємо дистанційно, а це потребує певних навичок. Тому шукаємо майбутніх колег, які здатні самостійно та відповідально будувати свій робочий графік, демонструючи відмінні результати як в офісі, так і у віддаленому режимі роботи.

Діджитал-трансформація — стратегічний пріоритет банку на найближчі роки. Тож ми почали більше шукати IT-спеціалістів із досвідом роботи 3-7 років, тобто middle- і senior- рівня.

Що це означає
Цікаві факти
У 100% невеликих банківських установ попит на фахівців зберігся.
Чверть банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників активніше шукають управлінців (менеджерів та директорів усіх ланок).
У кожному п'ятому банку до 500 співробітників у штаті попит зріс на юристів.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Ладислава Галаган
головний менеджер
з координації підбору персоналу,
Райффайзен Банк Аваль
По 7,1% банків 500+ вказали, що потребують більше: фінансистів та аудиторів, HR-ів та рекрутерів, фронтлайн.
У третині банків нікого не почали шукати менше
Третина банків менше потребує продажників, фронтлайн, управлінців, спеціалістів
з маркетингу та просування. Експертів, юристів, бухгалтерів, HR-рів та рекрутерів потребує менше ще третина банків.
Більшою мірою потреба у вакансіях формується двома способами: перший на заміну працівникам, що покидають компанію; другий відповідно до стратегічних цілей
компанії, тобто з метою підтримки та подальшого розвитку процесів. Звісно, карантин вніс корективи в плани щодо ще більш раціонального зважування двох змінних потреб та цілей. Досягнення такого балансу є пріоритетом при відкритті нових вакансій зараз.

Помітні також зміни на ринку пошукачів кількість кандидатів значно зросла, і така тенденція сприяє можливості доповнення своєї команди цінними та кваліфікованими працівниками.

Що це означає
Цікаві факти
40% банків до 500 співробітників на борту менше потребують продажників.
Потребують менше експертів (кредитних, депозитних, цінних паперів) у чверті банківських установ з чисельністю персоналу до 250 співробітників.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
У 100% невеликих банків нікого не почали шукати менше.
начальник відділу забезпечення персоналом АТ «Ідея Банк»
У переважній більшості банків кандидатів стало більше
У 41,7% значно побільшало; у третині трохи. У 12,5% банків активність кандидатів "докарантинна". Ще у 12,5% кандидатів
на вакансії трохи поменшало.
Звичайно, кандидатів на ринку стало більше, адже в багатьох банках відбулися скорочення (це підтверджують дані більш ніж 40% респондентів). Зокрема, відбувається наплив кандидатів з інших галузей, де пройшли скорочення наприклад,
на посади інкасаторів та касирів (де не потрібна вузька кваліфікація). Це призвело до формування специфічних явищ аж до корупційних схем (за позитивне рішення щодо
працевлаштування новачок має «заплатити», наприклад, третину майбутньої зарплати).

Що це означає
Цікаві факти
У 100% невеликих банків кандидатів на вакансії значно поменшало.
У половині банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників активність кандидатів "докарантинна".
Незначне збільшення кандидатів відмічають у 60% банків до 500 співробітників на борту.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
У третині банків середній рівень кандидатів покращився
Майже в половині банківських установ рівень експертизи кандидатів не змінився.
Середній рівень кандидатів погіршився
в 12,5% банків.
За час карантину багато хто встиг «прокачати» свої професійні й особисті навички. Кандидати почали уважніше ставитися до процесу пошуку роботи. Також у зв'язку з
коронакризою вивільнилася частина професійних спеціалістів із різних сегментів ринку. А отже, можна сказати, що загальний рівень експертизи кандидатів покращився.

Ми спостерігаємо, що частина кандидатів навіть зробила щось на кшталт персонального аудиту.
Чесно відповіли собі на такі запитання:

Що це означає
Цікаві факти
У переважній більшості (75%) банків із чисельністю персоналу до 250 співробітників рівень кандидатів не змінився.
Набір заморожений у 100% невеликих банків.
Середній рівень кандидатів погіршився у кожному п'ятому банку до 500 співробітників на борту.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Про покращення середнього рівня кандидатів повідомляє половина банківських установ 500+.
Ладислава Галаган
головний менеджер
з координації підбору персоналу,
Райффайзен Банк Аваль
Які у мене сильні сторони?
Які слабкі сторони?
Що я можу зробити для свого професійного розвитку та реалізації?
Що я хочу зробити для свого професійного розвитку та реалізації?
Чи готовий я йти на компроміси у процесі цієї реалізації? Якщо так, то на які?
І вже з цим розумінням приходять на співбесіди та в компанію.
Власне, розуміння себе і ситуації на додачу з критичним мисленням, креативністю, умінням комунікувати та постійно навчатися стають основними навичками, які ми
розвиваємо у співробітниках та шукаємо у кандидатах.

Більшість кандидатів хочуть отримувати березневу заробітну плату
Таких 62,5%. Кожен п'ятий кандидат,
за спостереженнями працедавців,
хоче отримувати більше; 16,7% готові погодитися на меншу винагороду за працю.
Кризові умови зробили кандидатів більш гнучкими та поступливими щодо зарплатних очікувань. Бажаний дохід суттєво не зменшився, але і не збільшився зі зрозумілих
причин.

Основною цінністю зараз однозначно залишається стабільність.

Що це означає
Цікаві факти
100% невеликих банків зазначають, що кандидати хочуть отримувати більше у порівнянні з березнем.
Чверть банківських установ з чисельністю персоналу до 250 співробітників зазначають, що кандидати просять меншу заробітну плату, ніж у березні.
Більшість (71,4%) банків 500+ вказали, що кандидати просять березневу заробітну плату.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
начальник відділу забезпечення персоналом АТ «Ідея Банк»
Як зараз справи в OTP Bank порівняно з березнем-квітнем 2020 р.?
З початком пандемії ми почали звикати до нових реалій: березень-квітень були
справжнім випробуванням адаптивних здібностей кожного з працівників. OTP Bank
продовжував працювати у звичному режимі, ми не закрили жодне відділення та
зберегли робочі місця. Зробили все, щоб значна частина працівників мала можливість працювати з дому. Наразі продовжуємо працювати в такому ж, уже звичному, режимі.
Альона Онищенко
Acting Head of Recruitment and Adaptation Unit
в OTP Bank
Чи змінилось щось у процесах рекрутингу?
Процес рекрутингу змінився частково. Зміни пов'язані лише з тим, що ми змушені проводити співбесіди та приймати рішення щодо кандидатів онлайн.
В іншому процес залишається незмінним.
Чи змінилась комунікація зі співробітниками?
Із переходом на віддалену роботу потреба в комунікації між підрозділами та загалом між співробітниками не зникла. Навпаки, працівники відчули ще більшу потребу в спілкуванні, підтримці одне одного в нелегкий час. Ми почали використовувати нові засоби онлайн-комунікації, додатково навчили наших людей ефективному використанню нових інструментів.

Також запровадили практику проведення онлайн-нарад та івентів. Для нас важливо зберігати не лише професіоналізм, але й підтримувати людей та продовжувати наші традиції.
Що для вашої компанії кардинально змінив карантин? Чи плануєте
впроваджувати якісь зміни на повсякденній основі?
Ми швидко перебудували наші процеси і змогли надати безперебійний сервіс клієнтам OTP Bank. Зрозуміли, що наші працівники можуть бути мобільними і водночас не втрачати ефективність та результативність. Проте ми не зупиняємося, продовжуємо пошук нових можливостей удосконалення. Аналізуємо найкращі світові практики, робимо висновки з уроків, які вже пройшли.
Які заходи впровадили в офісі (на виробництві) для безпеки здоров'я співробітників та клієнтів?
Ми, як і переважна більшість роботодавців, зробили багато кроків. У перші місяці
пандемії, коли рух транспорту був обмежений, попіклувалися, щоб наші працівники
могли дістатися до офісу. Саме тому запустили корпоративний транспорт. Офіси та
відділення забезпечили дезінфікуючими засобами та засобами особистого захисту.
Крім того, ми забезпечили вітамінами наших фронтлайн-працівників.

Для безпеки клієнтів встановили захисні екрани у відділеннях. Багато сервісів доступно онлайн, щоб клієнти могли отримувати послуги, не виходячи з дому.
Переважна більшість банків зберегла "докарантинні" пропозиції кандидатам
Таких 87,5%. Пропонують кандидатам більшу зарплату, ніж на початку карантину менше 10% банків. У 4,2% набір заморожений.
Так, тенденція скорочення рівня зарплати спостерігається в банківському секторі (приблизно на 10-30%). Водночас працівники стали більш гнучкими в цьому питанні: готові працювати за менші гроші, зважаючи на те, що конкуренція за робочі місця зросла.

Цікавий тренд розвиток нового формату мотиваційних програм: коли працівникам суттєво скорочують базову зарплату, а різницю пропонують компенсувати за рахунок
процентів від фактичних продажів або інших додаткових зусиль. Наприклад, у колл- центрах не тільки залучати нових клієнтів та продавати банківські послуги, а і виконувати додаткові функції аж до пропозицій продуктів у межах партнерства з супермаркетами.

Ця тенденція стосується і напрямків, які не працюють з клієнтами, наприклад, HR, IT, служби безпеки, бухгалтерії тощо: встановлюються показники ефективності, від
виконання яких залежить винагорода. А відтак особливо цінними стали кандидати та працівники, орієнтовані на результат.

Також набули популярності певні «схеми» наприклад, коли офіційно працівники звільняються, отримують виплати з безробіття, проте продовжують працювати (деякі банки в такий спосіб скорочують обсяг витрат на персонал за рахунок економії на податках).

Що це означає
Цікаві факти
У 100% невеликих банків набір заморожений.
Березневі заробітні плати пропонують 100% банків до 500 співробітників на борту.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Половина банківських установ з чисельністю персоналу до 250 співробітників пропонують кандидатам більшу заробітну плату, ніж на початку карантину.
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
У значній частині банків кількість співробітників
не змінилася
Незначне збільшення команди (до 30%) спостерігають у третині банків. У кожній п'ятій банківській установі співробітників трохи поменшало (до 30%).
Група Райффайзен, і Райффайзен Банк Аваль у тому числі, сьогодні проходить через трансформацію, щоб реалізувати свою візію банк, чиї сервіси рекомендують найчастіше. Ми перебудовуємо багато процесів, змінюємо підходи до роботи, по-новому розставляємо пріоритети. Тож деякі функції меншають у розмірах, а за деякими набираємо людей.
Наприклад, банк активно впроваджує діджитал-
трансформацію, тож сьогодні наш основний фокус
пошук ІТ-спеціалістів.

Що це означає
Цікаві факти
Про незначне збільшення колективу (до 30%) повідомляє кожен п'ятий банк 500+.
У 100% невеликих банківських установ кількість співробітників не змінилася.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Половина банків до 250 співробітників на борту зазначає, що працівників трохи поменшало (до 30%).
Ладислава Галаган
головний менеджер
з координації підбору персоналу,
Райффайзен Банк Аваль
У третині банків навантаження трохи збільшилося
Водночас у 12,5% банків навантаження зменшилося: у 8,3% значно зменшилося;
у 4,2% трохи. Ще у третині банківських установ навантаження не змінилося.
Навантаження на працівників багатьох напрямків у банках зросло це відзначила більшість респондентів опитування. Респонденти відзначили, що роботи побільшало насамперед у керівників (особливо затребуваними в цей період стали кризові менеджери).

Якщо ж навантаження скоротилося банки проводили звільнення, відправляли у відпустки без збереження зарплати, скорочували робочий час або пропонували менеджерам працювати змінами.
Що це означає
Цікаві факти
Значно зменшилося навантаження у 14,3% банків 500+.
Навантаження на колектив не змінилося у половині банківських установ до 250 співробітників у штаті.
Трохи збільшилося навантаження на колектив у 100% невеликих банків.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
В половині банків побільшало роботи для управлінців, HR-ів та рекрутерів, юристів, експертів
Ні в кого не побільшало роботи у 6,7% банків.
У кожній п'ятій банківській установі зросли обсяги роботи у фінансистів та аудиторів, бухгалтерів, продажників.
Респонденти відзначили, що роботи побільшало насамперед у керівників. Це логічно, і особливо затребуваними в цей кризовий період стали кризові менеджери, які здатні забезпечити діяльність банку попри негативний вплив, вміють швидко адаптуватися до нових умов, трансформувати продукт та команди. Причому кризові менеджери затребувані в усіх напрямках банків роздрібний бізнес, корпоративний бізнес тощо.

Також навантаження на керівників пов'язане з тим, що підсилився фокус банків на досягненні фінансових результатів у складних умовах: наполегливість у цьому питанні
управлінець та його команда мають підтверджувати щодня.

Що це означає
Цікаві факти
Працювати стали більше фінансисти та аудитори у 100% невеликих банків.
40% банківських установ до 500 співробітників на борту зазначають, що роботи стало більше в управлінців. Ще в 40% таких банків побільшало роботи для HR-ів та рекрутерів.
В половині банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників стали більше працювати юристи та експерти (кредитні, депозитні, цінних паперів).
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
Значна частина банків зберегла обсяги роботи для всього персоналу
У кожній п'ятій банківській установі поменшало роботи для фронтлайн (консультантів, операціоністів, касирів). Ще у третині банків роботи стало менше, зокрема, у продажників, HR-ів та рекрутерів, спеціалістів з маркетингу та просування, клерків.
Зважаючи на своєчасну реакцію на карантин, а саме грамотне планування та перерозподіл ресурсів, автоматизацію та діджиталізацію процесів, можна сказати, що рівень навантаження на працівників банку є стабільним.
Що це означає
Цікаві факти
По 7,1% банків 500+ вказали, що роботи стало менше в управлінців, HR-ів та рекрутерів, продажників, спеціалістів з маркетингу та просування.
У 100% невеликих банківських установ ні в кого не поменшало роботи.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
У половині банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників поменшало роботи у фронтлайн (консультантів, операціоністів, касирів).
Катерина Гвоздьова
менеджер з розвитку бренду роботодавця, Райффайзен Банк Аваль
У переважній більшості банків зарплати після пом'якшення карантину
не змінилися
Таких 87,5%. 8,3% банківських установ трохи підвищили заробітні плати. Скасували/зменшили бонуси співробітникам 4,2% банків.
87% відсотків відповідей щодо незмінності заробітної плати у компаніях говорять про одну із найважливіших стратегій діяльності банківського сектору у кризовий та
посткризовий період збереження стабільних результатів функціонування бізнесу.

Оскільки персонал це основна складова, рушійна сила досягнення цілей, зменшення зарплат при збільшенні рівня стресу та обсягу роботи створює ще більший дисбаланс,
особливо в такий період.

Що це означає
Цікаві факти
Скасували чи зменшили бонуси у кожному п'ятому банку до 500 співробітників на борту.
У 100% невеликих банків зарплати після пом'якшення карантину не змінилися. Аналогічна ситуація у 100% банків 500+.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Про незначне підвищення заробітних плат повідомляють у половині банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників.
начальник відділу забезпечення персоналом АТ «Ідея Банк»
У переважній більшості банків соцпакет не змінився
Таких 87,5%. У 8,3% банківських установ соціальний пакет трохи покращився;
у 4,2% трохи зменшився.
Соцпакети, за відгуками майже 90% банків, не змінилися і це відповідає дійсності. Зазвичай у соціальні пакети банківських працівників включені медичні страховки для співробітника та членів його родини, мобільний телефон та зв'язок, користування корпоративним авто (для керівників із послугами водія), пільгове кредитування, навчання (курси, тренінги) тощо. Всі опції здебільшого зберегли.
Що це означає
Цікаві факти
У 100% невеликих банківських установ соцпакет трохи зменшився.
Про незначне покращення соцпакета повідомляють у чверті банків до 250 співробітників на борту.
У переважній більшості (92,9%) банків 500+ соціальний пакет не змінився.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
У третині банків роботи достатньо
у всіх співробітників
Кожна п'ята банківська установа переводить таких співробітників на часткову зайнятість. 13,3% перекваліфіковують незавантажених співробітників на інші спеціальності.
Навантаження на працівників у третині банків не змінилося це відзначила більшість респондентів опитування. Якщо ж навантаження скоротилося в такому разі банки проводили звільнення, відправляли у відпустки без збереження зарплати, скорочували робочий час або пропонували менеджерам працювати змінами.
Що це означає
Цікаві факти
Перекваліфіковує таких працівників на інші спеціальності половина банків з чисельністю персоналу до 250 співробітників.
100% невеликих банків вказали, що у всіх достатньо роботи.
Кожен п'ятий банк до 500 співробітників на борту не робить нічого з незавантаженими працівниками.
Дізнайтеся більше про ринок праці з Прозорою Роботою
Третина банків 500+ переводить таких співробітників на часткову зайнятість.
член Асоціації фінансових аналітиків України,
банківський експерт
Василь Невмержицький
Як зараз справи у Глобус Банк порівняно з березнем-квітнем 2020 р.?
Ситуація кардинально не змінилася, адже потужної кризи, попри прогнози, не сталося. Тому ситуація стабільна з обережним оптимізмом.

Щодо того, як змінились бізнес-показники за період карантину, вони коливаються, без падіння, а іноді і зі зростанням.
Олексій Сокол
директор з управління персоналом
та адміністративного
забезпечення,
банк «Глобус»
Чи змінилось щось у процесах рекрутингу?
Ні, але наразі відчувається значне пожвавлення на ринку праці, збільшився оборот
персоналу. Більше людей почало звільнятися, але так само легше стало знайти
відповідного кандидата.
Що для вашої компанії кардинально змінив карантин? Чи плануєте впроваджувати якісь зміни на повсякденній основі?
Два місяці роботи віддалено продемонстрували можливість такого функціонування
банку, але більшість працівників відмовилися від віддаленої роботи на постійній основі (було проведено опитування). Наразі переважна більшість працівників відмовляється від тимчасової віддаленої роботи.
Які заходи запровадили в офісі (на виробництві) для безпеки здоров'я співробітників та клієнтів?
Стандартно: маски, дезінфектори, посилене прибирання.
Чи змінилась комунікація зі співробітниками?
Зменшилась кількість роз'яснювальних комунікацій для працівників, адже більшість
добре обізнані щодо проблем.